MOGEN WIJ EVEN?

We zeggen het al jaren: het is tijd om te stoppen met schreeuwen. Maar soms moet je wel iets over jezelf vertellen. Zeker als je er trots op bent. En trots zijn we! Dit jaar hebben we weer een paar toffe nieuwe klanten en projecten aan ons portfolio toegevoegd.

Zo zijn we de politiek in gedoken met een verkiezings-campagne voor de Provincie Gelderland, gericht op jongeren. Veel jongeren op het MBO hebben maar weinig met die provinciale verkiezingen, en dat kunnen we ze ook niet echt kwalijk nemen: het leven is al druk genoeg. We hebben een campagne ontwikkeld om toch op hun netvlies te komen, en ze te laten zien dat de provincie zich ook echt wel bezighoudt met zaken die voor jongeren belangrijk zijn: chillplekken, stages, openbaar vervoer, dat soort dingen.

Nog meer politiek: in het kader van diezelfde provinciale verkiezingen, mochten we voor het Waterschap Rijn en IJssel een campagne uitvoeren die gericht was op het betrekken van het publiek bij hun werk. Van vistrappen tot biogas, van klimaatverandering tot tuininrichting.

We mochten ook aan de slag voor een paar mooie nieuwe klanten in de non-profitsector. Een aantal weken geleden zijn we een samenwerking gestart met Vluchtelingenwerk Nederland. Deze organisatie behartigt de belangen van vluchtelingen in Nederland. We gaan samen werken aan het bereiken van een bredere doelgroep, maar ook aan het vinden van een betere samenhang tussen campagnes, acties en actualiteit.

1550825995_Turkije-deal-landingspage-1903x519.jpg

Daarnaast zijn we ook gestart met een vergelijkbaar traject voor ActionAid Nederland. ActionAid steunt mensen in ontwikkelingslanden om op te komen voor hun rechten. Vrouwenrechten staan daarbij centraal. We ontwikkelen ‘Always Relevant’-content, en gaan de komende tijd werken aan het bouwen van een goed inzicht in de daadwerkelijke behoeften van de doelgroep: wat willen ze lezen, waardoor komen ze in actie?

Goed, nog eentje dan, en dan houden ook wij weer op met over onszelf te praten: we mochten dit jaar ook aan de slag voor CNV Internationaal. Hun missie: het bijdragen aan fatsoenlijk werk in ontwikkelingslanden. Ze helpen werknemers om hun eigen positie te verbeteren, en komen op voor hun rechten.

Klinkt interessant? Wil je samenwerken? Bekijk gerust wat projecten, of neem contact op!

CNV.jpeg
Patrick Klerks